De post Fara gluten Orez

Orez integral cu legume mexicane

  •  
  •  
  •  
  •  

Rețetă dietetică de orez integral cu legume mexicane.

Vă povesteam la o rețetă anterioară că am început să țin dieta rina. Pentru mine este destul de potrivită și o țin atât cât pot. Am adaptat cumva necesitățile regimului meu cu rina.

Orezul acesta îl făceam și înainte de a ține un regim strict pentru hipotiroidism, pentru că este extrem de gustos și rapid de pregătit.

Dacă țineți rina, împărțiți în două porții. Pot fi lejer și trei porții din rețetă. De aceea am calculat caloriile la suta de grame și nu la porție cum o fac de obicei❗

■2 porții/rețetă

■2 părți/rețetă  pentru prânz

■1 parte/rețetă pentru cină

■Circa 110calorii/100g de orez cu legume

Ingrediente orez integral cu legume mexicane

●120g orez integral

●400g amestec legume mexicane

●1 ceapă roșie mică

●60g morcov

●40g păstârnac

●3g sare (opțional, in funcție de regimul ținut de fiecare)

●5g piper

●600ml supă de legume sau apă

●10g ulei -1 lingură de ulei

Mod de preparare orez integral cu legume mexicane

Într-o oală am pus uleiul la încălzit, am adăugat apoi ceapa tocată mărunt și am sotat-o câteva secunde, am adăugat orezul spălat și scurs, l-am gătit cu capac împreună cu ceapa cam un minut și imediat după, am stins totul cu o parte din supă. Acum am adăugat și morcovii cu păstârnacul tăiate  rondele. Am mai lăsat la fiert încă cinci minute și am adăugat iarăși o parte din supă. Am repetat procedura cu supa de câteva ori de la începutul gatitului, cam tot la 5 minute, până am terminat supa. Puteți pune supă de care aveți dacă nu țineți rina. Totul durează cam 25 de minute în total.

Am pus sare și piper, iar cu zece minute înainte de final am adăugat și amestecul de legume mexicane congelate. Acest orez se gătește cu capac la foc mediu. Se calculează cinci minute în plus la gătit dacă legumele au fost congelate. În momentul adăugării acestora, se oprește procesul de fierbere și durează puțin timp până se reia, de aceea se poate prelungi timpul de gătire  cu câteva minute în funcție de temperatura legumelor congelate.

 

Dacă vă plac și alte condimente, puteți adăuga. Eu mă rezum doar la sare și piper ca să simt gustul legumelor mai bine.

Rezultatul final se împarte în trei părți egale. Două părți pentru prânz, iar a treia parte se păstrează pentru cină. Asta dacă țineți dieta rina, dacă nu, puteți mânca cum doriți…

 

Principiul dietei rina este să nu se combine anumite alimente, se bazează pe un regim disociat, ceea ce mi-a recomandat și mie medicul meu.

De exemplu. Mi-a zis să nu combin niciodată amidon cu proteină, amidonul se combină doar cu legume. Este valabil și la proteină de altfel. Aceasta se combină cu legume, dar niciodată cu legume ce conțin amidon.

Eu una nu țin identic dieta rina, dar încerc să fac cele mai bune combinații și alegeri în alimentație. Uneori se întâmplă să ieși pe undeva și nu există întotdeauna posibilitatea de a avea alternative sănătoase la mâncare și de aceea nu pot zice că țin rina, doar mă ghidez după ea și am un stil de viață sănătos.  Regimul nu trebuie să fie o corvoadă atunci când îl ții. Trebuie să te simți bine fizic si psihic tot timpul. Să aveți grijă de sănătatea voastră ❤

 


  •  
  •  
  •  
  •  

DespreMya Benea

Bună . Eu sunt Mya . Sunt din Galați, am copilărit într-o comună din aproprierea orașului. Am invatat sa gatesc de la mama. Pasiunea gatitului cred c-o am in sange, imi place prea mult sa fac asta :) Daca inainte gateam de toate si experimentam tot in zona culinara, din ianuarie 2020 de cand am aflat ca am hipotiroidie hashimoto autoimuna cronica, stilul meu in bucatarie si in viata s-a schimbat complet. Asa a luat nastere blogul @aromelemyei.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *