Cuptor De post Garnitura Legume

Sfeclă roșie la cuptor cu rozmarin și oregano

  •  
  •  
  •  
  •  

Sfeclă roșie coaptă cu rozmarin și oregano. Cea mai bună rețetă de sfeclă coaptă. Cum se condimentează sfecla? Cât se gătește sfecla rosie la cuptor? Cea mai simplă și rapidă rețetă de sfeclă roșie coaptă.

Nu știu vouă dacă vă place sfecla roșie coaptă, dar eu una o ador. Așa condimentată îmi place mult mai mult decât crudă în salată sau murată. Este  excepțională. Nu o fac foarte des, dar atunci când am puțin loc în tava cuptorului, pun și sfeclă la copt. Se potrivește de minune cu un sos dulce acrișor ori cu un sos de hrean 😋 Este o garnitură excelentă pentru o friptură suculentă.

De data aceasta am copt special sfecla pentru un hummus delicios. Văzusem mai demult pe instagram o poză și  îmi stătea pe creier această imagine cu hummusul frumos colorat așezat în boluri micuțe, parcă simțeam și gustul și aromele plăcute ale sfeclei proaspăt scoase din cuptor amestecate cu năutul și restul ingredientelor 😋 Am mai facut hummus cu sfeclă, dar nu am apucat să pozez nicio poză  intermediară 😃 Fiind o perioadă aglomerată atunci, pregăteam multe pentru ziua mea de naștere și n-am avut timpul necesar de fotografiat. Nu-i bai, am făcut-o acum. Rețeta hummusului o găsiti aici

Pe lângă sfeclă, am pus alături și câțiva cartofi, asta ca să nu irosesc gazul degeaba și să coc doar două sfecle. După ce au fost gata, ne-am bucurat mai întâi de gustul acestor legume coapte, apoi din ce a rămas am făcut și hummusul de năut  cu sfeclă coaptă 😀 Oricum nu aveam nevoie de toată cantitatea de sfeclă roșie coaptă pentru hummus, așadar ne-am bucurat papilele gustative pe moment.

○ cca 320 calorii/rețetă

○3-4 porții/rețetă

Ingrediente sfeclă roșie coaptă

○ 2 sfecle, cam 400g-500g

○ 1g rozmarin uscat-1 linguriță mică rasă

○ 2g sare- 1linguriță mică rasă

○ 1g piper alb- jumătate de linguriță mică rasă

○1g oregano uscat-1 linguriță mică rasă

○ 1g chili- jumătate de linguriță mică

○ 1 lingură de ulei

Mod de preparare sfeclă roșie la cuptor

Sfecla se spală bine cu apă călduță. Se șterge și i se taie capetele, coaja se lasă. Apoi se taie în 4-6 bucăți, depinde cât de mare este sfecla. Se amestecă condimentele, se presară peste  bucățile de sfeclă, apoi se pune și lingura de ulei, se amestecă bine și se lasă la temperatura camerei până se încinge cuptorul la 220° sau treapta mare la cuptoarele pe gaz. Feliile de sfeclă condimentate se așează în tava în care am pus hârtie de copt și se coc la 220° timp de o oră și douăzeci de minute. După trecerea primei ore, în ultimele 20 de minute, se întorc bucățile de sfeclă și se ung cam la 5  minute (cu o pensulă de silicon cu mâner mai lung) cu puținul ulei din tavă. În poze o sa vedeți și cartofi, am zis să nu irosesc gazul si timpul aiurea doar pentru două sfecle dacă alături mai încap și alte legume, câțiva cartofi în cazul de față (îi vedeți în poze). Puteți pune și alte legume care va sunt pe plac, cum ar fi, morcov, țelină rădăcină, păstârnac, leguminoase în general, ca să se coacă în același timp toate.

Aceste bucățele de sfeclă roșie sunt ușor crocante la exterior cu un miez extrem de suculent ❤ Sfecla coaptă în acest fel este o delicatesă, se mănâncă mai rar de unele persoane, diabeticii trebuie să aibă grijă la această legumă și să calculeze bine carbohidrații înainte de a o consuma coaptă pentru că are un conținut destul de mare de zahăr față de alte legume, care se concentrează în momentul când este sfecla coaptă și cu toate astea, nu trece de 47 de calorii/100g sfecla coaptă, iar cea în stare crudă are doar 43 de calorii/100g, deci nu este o diferență enormă de calorii după coacere. Este o legumă sănătoasă atunci când este în stare crudă, dar și coaptă sau gătită la abur ori fiartă își păstrează valorile. Este plină de vitamine, are acid folic, mg, etc… Sfecla roșie este recomandată să fie consumată pentru că ajută și la scăderea tensiunii arteriale. Este o legumă care oferă sațietate, este excelentă pusă crudă în salate. O legumă minune aș spune eu.

Mă gândeam că poate o să vi se pară ciudată combinația de sfeclă cu condimente și o să vă gândiți că poate nu este prea gustoasă pregătită în acest fel. Vă asigur că o să adorați această rețetă. Este pur și simplu delicioasă. O garnitură excelentă pentru o friptură de rață, pui, vită sau de ce nu, un fel principal alături de alte legume ❤

Aroma plăcută care iese din cuptor atunci când scoți tava, te îmbie să mănânci bucățelele fierbinți de sfeclă roșie coaptă pe loc. Mare grijă la asta, lăsați să se răcească puțin înainte de a da atacul la tava cu delicii 😋🤗 Numai bine aveți timp să preparați un sos rapid, făcut la rece. Un Sos dietetic de iaurt cu usturoi

Sau chiar un sos rapid de sfeclă cu hrean, luați două-trei felii de sfeclă coaptă și amestecați cu iaurt și hrean. Am făcut rețeta asta atunci pe loc și tare bună a ieșit. Revin cu cantitățile exacte pentru sosul de sfeclă cu hrean cât mai curând posibil.

Uitați ce bucățele frumos cocolorate de sfeclă roșie au ieșit. Nu-i așa că vă vine să mușcați din ecran? 😜


  •  
  •  
  •  
  •  

DespreMya Benea

Bună . Eu sunt Mya . Sunt din Galați, am copilărit într-o comună din aproprierea orașului. Am invatat sa gatesc de la mama. Pasiunea gatitului cred c-o am in sange, imi place prea mult sa fac asta :) Daca inainte gateam de toate si experimentam tot in zona culinara, din ianuarie 2020 de cand am aflat ca am hipotiroidie hashimoto autoimuna cronica, stilul meu in bucatarie si in viata s-a schimbat complet. Asa a luat nastere blogul @aromelemyei.

1 comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *